Khasiat dan Manfaat Sarang Burung Walit

Mai datang dekat-dekat, nak tanya ni korang pernah dengar tak pasal Sarang Burung Walit? Ah! kali ini nak cerita pasal sarang burung walit pulak. Masa zaman aku kecik-kecik dulu selalu dengar pasal Sarang Burung Walit ni. Tapi sekarang dah makin sepi tanpa berita. Agaknya apa yang ada pada sarang burung walit ni eh?

Mai datang rapat lagi, setelah aku research dengan bantuan pakcik google. Banyak juga lah aku jumpa bahan bacaan tentang khasiat dan manfaat sarang burung walit ni. Nak tau tak apa khasiat dia? Kalau nak tau teruskan bacaan, kalau tak korang juga yang rugi.

Mari Kenal Dengan Burung Walit

burung walit

Cuba korang search gambar burung walit? Mesti ingat burung layang-layang kan? Nampak sama tapi bukan dia. Ramai yang keliru antara burung walit dan burung layang-layang betul tak? Mengikut bacaan yang telah ditulis dalam wikipedia mengatakan Burung Walit ialah sejenis burung dalam aturan Apodidae. Rupanya hampir serupa dan sering dikelirukan dengan burung layang-layang mereka sebenarnya bersaudara jauh; walit berada dalam rangka Apodiformes, yang dikongsinya dengan burung madu. Manakala layang-layang dalam rangka Passeriformes.

Khasiat Burung Walit

sarang burung walit

Burung walit suka membuat sarang di gunung-gunung yang tinggi. Sarang burung walit terbentuk melalui air liur burung itu sendiri yang mengering. Sarang burung walit ini sangat istimewa kerana uji kaji yang dibuat menemukan sarang burung walit mengandungi nutrisi, seperti protein, kalium, kalsium dan mineral lain. Harga sarang burung walit yang asli mahal harganya disebabkan untuk mengambil sarang burung walit agak sukar sehingga perlu mendaki gunung-ganang. Sarang burung walit dibuat sup. Kata doktor sarang burung walit ini bagus untuk mencantikkan kulit. Hehehe so nak kulit cantik minum lah sarang burung walit.

Rasa Sarang Burung Walit

Serius belum cuba lagi macam mana rasa sarang burung walit ni, korang pernah rasa tak? Macam mana agak nya rasa sarang burung walit ni eh? Tapi. tapi kan….  Baru-baru aku ada jumpa satu produk yang terdapat sarang burung walit dalam nya. Nak tahu apa produk tu?? Ni lah produk nya.

walit roselle
Olley Walit Roselle

Mula-mula ingat rasa macam pati ikan haruan yang pahit tu, rupanya tak pun. Sebenarnya tak ada rasa sangat pun cuma Olley Walit Roselle ini ada campuran kologen, madu dan roselle terasa sikit manis madu dan roselle tu.

Antara khasiat nya adalah.

Kepada yang ada asma bagus minum walit roselle ni sebab dapat membantu memulihkan sistem pernafasan dan menguatkan paru-paru. Yang tengah batuk-batuk dan kahak tu elok juga minum kerana walit roselle dapat melegakan dan mengurangkan batuk serta kahak tu. Menguatkan urat saraf dan tulang serta meningkat daya tahan tubuh terhadap penyakit.

Alamak kalau nak senaraikan semua khasiat yang terkandung dalam Olley Walit Roselle sangat banyak khasiatnya tak cukup satu page nak tulis. Tu belum cerita lagi khasiat roselle tu sendiri, ada madu dan kolegen lagi. Dahsyat juga produk ni sampai ada 4 bahan power-power ada Walit, Roselle, Kologen dan Madu. Korang patut cuba tau.!

Cara minum, satu sudu besar pagi sebelum sarapan dan satu sudu besar malam sebelum tidur. Insyallah sikit sebanyak dapat melindungi daripada penyakit. Mencegah lebih baik daripada mengubati.

Satu Sudu Besar Pagi Sebelum Sarapan dan Satu Sudu Besar Malam Sebelum Tidur
Satu Sudu Besar Pagi Sebelum Sarapan dan Satu Sudu Besar Malam Sebelum Tidur

Pendedahan Selepas saya amalkan minum Olley Walit Roselle. <— klik untuk baca

 

1,824 total views, 3 views today

Incoming search terms:

  • walit tu apa
Kesan Selepas Saya Minum Olley Walit Roselle
Ada Masalah Rambut Rosak Dapatkan Rawatan Segera

3 Replies to “Khasiat dan Manfaat Sarang Burung Walit”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge